Tuesday, June 16, 2009

she's getting engaged next month!

after all the obstacles,
the long distance,
the misunderstanding,
the crying out loud.....

she and her other half made it thru one by one..alhamdulillah!
she finally getting her self hooked this coming july!
and getting married end of this year insyaAllah!

to my dearest lovely best fren since high school,
moliza,
you go girl!!!

to encik faizal bakal tunang and husband moliza...
take good care of her!!
hehehee..yeahh you will aren't you? hehehehe

she and her encik tunang..


and here goes the chat with my family when they heard the news from me...

me : ibu, moliza is getting engaged this july!
ibu : (with a big smile) wahhhh alhamdulillah...finally..
me : yup..finally...happy jer dengar dia cakap..and she's getting married end of this year pulak tuu!
ibu : wahhhhhhh cepat tuu! couple of months jer lagii..
me : ha ah...
ibu : abis la diklaa... idah dah kawen, tunggu nk dapat baby...moliza pulak getting married end of this year....awak kawen nanti diorg tuu dah bawak anak masing2..
me : oh well...save the best for the last..
ibu : yelahh tuuu...memilihhh sangatt...best fren awak kat utm pun semua dah ada anak...kat glasgow pun semua dah kawen..ada anak...
me : hmmmmm...okay laa dikla rase ngantok pulakk..
ibu : suka hati awak laaa diklaaaa...
me : hahahaha..nitee


then, masuk dapur kejap..met my dad...

me : pa, moliza nak bertunang dah july ni..
papa : alhamdulillah...so, awak laa last?
me : ermmm last is the best kan?
papa : kalau zaman papa dulu..girls yg dah more than 25 tuu dah dikira anak dara tua...
me : ohhh tu zaman papa...sekarang nih zaman transformasi..
papa : what ever you say lah diklaaaa
me : okayy..nak tido...niteee


then, on the way to my room..terserempak dengan my sis...

me : ohh moliza nk bertunang dah!
sarah : hahahahhaha (laughing out very loud and said) kak ngah sorang jer laa lepas nih...hahah apsalll laaaa lembap sangat kak ngah nih kan? tak malu ker?
me : wait till your time comes...then u'll laugh for your self...
sarah : oh, sarah ikut jer pilihan papa..
me : really? hahahhah..okay....my bedtime dahh..nite..
sarah : cepat2 laa kawen kak ngah oiiii awak tu bukan makin muda...makin tuaaa!
me : ohhh shaaaaaadapp


moral of the story...
if you're too excited on your best friends engagement and wedding and you're not married yet...
just keep it to yourself...
only share them with your best friends,coz you'll get those words if you tell your family...

hahahahha...

8 comments:

Mummy Hanny said...

hahhahahahahaa kelakar la dikla!

ms.d said...

k.fathin,

hahahah
papa dah tak bleh nak cakap apa dahh with all my answers..huahaha

anggun99 said...

eh, budak2 glasgow sumer dah kawen ker? hehehe..

asyik citer pasal biler nak kawen jer sekrg.. huhuhu..

ms.d said...

imah,
ha ah laa...especially yg perempuan and yg penah duk skali ngan dikla...hahahaha

haihhhhh tula, lately asik ikut teman ibu pi kenduri kawen anak kawan2 dia saja...and anak kawan2 ibu tuu semuaaaaaa muda dari dikla!! hahahaha

Lee said...

Hi Ms.D, your friends look a real beautiful couple.
Wishing them the best of everything in life.
You keep well and have a great weekend, Lee.

Laylish said...

so sweeettt..thank u so much.nak nangis lak.huhu.

Anonymous said...

tuan empunya blog ni biler plak nk kawen??? ;)

ms.d said...

uncle lee,

thanks for dropping by again! i'm sure my friend would be very happy to hear your compliment...
you have a great week uncle lee!

lisz moliza,

don't cry...i wish u the best ever after!!

asrul,
saya akan kawen biler sampai masa, tempat dan jumpa dengan jodoh yang datang dari tuhan...insyaAllah..hehehee