Saturday, November 8, 2008

a cat lover?

I’m not feeling well since yesterday afternoon after meeting up with my ex colleagues from hijjas…
I went to see the girls and had lunch at the pavilion foodcourt with intan,tina,linda,lani,alynn and farah…uder ada keje last minute…dia tak join the lunch together…dalina went to the site.so tak dapat jumpa jugak..tapi sempat laa jumpa uder..peluk2 and chit chat for a while with her at the office lobby…. Almost a month plus I didn’t get any chance to go to pavvy due to my laziness to drive or walk..or even amik public transport….normally on Friday, I will go back home straight after office and reach home at around 12.30noon.heheheeee….after zuhur baru laaa merayau2 with my mum or my sis…

I woke up today feeling a bit tired and a bit emotional… biler tak sihat…senang jer rase sensitive tuu..hehee..i saw a cat outside my house…tengok from sliding door…nampak dia minum air kat my mum’s waterfall… I told my dad…and he said ”ouhh kucing tuu kena langgar tadi tak tau laa saper langgar…kaki dia sakit..tu yg jalan tak betul….biar laa dia minum air tuu….” Tetiba rase macam sedih nyer..poor cat… then I asked my dad pa, boleh tak dikla nk bagi dia makan? Coz ade cat food utk kitten yg mati dulu tuu..tak bukak lagi…” my dad said okey…hehehe

Dengan tak larat sebb selsema and sore throat, saye pun pi amik cat food tuu…campurkan ngan nasi..and bagi kucing tu makan…….rase macam best plakk tengok kucing tuu makan dengan bagusss sekali….hehee

Lepas melayan kucing yg tak mintak dilayan tuu…. I have to get ready to send my car for service, dengan sakit2 nih jugak laa..pi service center kat melawati... waited for about 20mins..then tak larat…called my dad to pick me up…sampai kat umah…I saw the cat lie down kat tepi pasu…dah kenyang makan kot….. asked my dad..boleh tak nk jaga kucing tu..? then my dad said “ boleh if u know how to take care” hehee…I said….i will learn!..then my mum plak cakap…..”u can, but jangan bawak masuk umah…kalau nk bagi makan….semua kat luar…” fair enough!!!...

harap2 umur dia panjang……after bagi makan tadi tuu..my dad cakap..” ouhh he should be okay..nanti sembuh laa kaki dia tuu…dalam cat food tuu ade all the vitamins to heal him up..” ouh yeahhhhhh…

Okay kucing!..u can stay here!...i called him kucing …


banyak2 tempat...this is his favorite spot...malam tadi pun saw him lie down kat situ...hehehe...



dia dah besar..tapi sebb i bought kitten food..kire bolehhh laa...esok i will try and find proper cat food...whiskes maybe? hehehe..yeahhh spend all your money!

4 comments:

hady said...

kucing tu, pi mandikan, guna shampoo skali, lepas tu guna hair dryer, keringkan. then baru la boleh bawak masuk rumah...

nurulbokhari said...

naper bapak kucing gak yang kau nak bela.. kalau nak baby kucing cakap ek.. shiro's baby dah 3 weeks old.. 1 month and a half nanti my sister nak give out on adoption.. kan comel sket.. nanti aku wat posting gambar diorang.. tapi tatau bile.. now busy lorr...

Mummy Hanny said...

haih la dikla ini...sgt la cayam kt CHET (hanny's version of CAT..

btw, awk ni slalu je tak sihat. ikut tak ape k.fathin ckp? mkn cukup? tido cukup? might as well take some multivitamin to boost ur energy and immune. ok? tak best la slalu murung aje sbb tak sehat. nnt cemana nak take care of the chet?

ms.d said...

hady-i dont dare to mandikan kucing sebesar ituu..its fine if i cannot bring him inside...as long as i can feed him...its more than enough..

uder-i wish i could have your kitten...tapi kitten need more attention from the mother..saye takut kalau saye jaga nanti tak pasal2 mati dulu...my experience with kittens banyakks sudah...and semua tak panjang umur..huhuhu..

kak fathin-heheh i love chets..tapi takut nak peluk2 chet ituu..hehehe...
ouhh yeah...dikla ikut ape yg kak fathin ckp tuu..dikla tak skip makan pun..tapi senang get infected with virus2 flu and cough plakk...nih pun berjangkit ngan boss..dia duk flu dari minggu lepas....skg nih my youngest sis pun dah berjangkit..huuhu
okay..nanti dikla try multivitamins jugak..hehehe..thanks kak fathin!!