Tuesday, September 15, 2009

psychotic...

my dad came back from terawih...

(note:lokasi perbualan nih kat dapur, pintu dapur terbukak angin luar bertiup sepoi2 bahasa...bunyi2 cengkerik jadi background dan situation sangat lah drama TV1)

papa : dikla, I've paid your zakat fitrah.. (sambil mengeluarkan resit zakat fitrah 5 keping..)

me : ohhh thank you pa..love you pa... i thought i have to pay by myself...

papa : it's okay...you're my daughter,and you're not married...you are still my responsibility...

me : thanks pa...sorry for all the burden that i have made... doakan laa dikla cepat kawin, you'll no longer have to look after me lepas tu kann.. hhehe

papa : papa selalu doa the best for all my children...and i wish you girls will get through all the obstacles that you girls facing everyday...

me : insyaAllah pa....thanks for the doa...

papa : papa dah tua, umur tiap2 tahun bertambah, sakit situ..sakit sini... looking at you and your sisters jer yg boleh buat papa stay strong to support you girls..

me : dont worry pa...dikla kan dah keje, dont worry too much about me..my sisters pun boleh look after themself, the youngest jer laa kena extra attention.. but insyaAllah we'll get through..

papa : you are turning 27 dikla...how can i not worried? kalau umur papa tak panjang macam mana?

me : tapi macam mana pulak kalau umur dikla yang tak panjang...tetiba dikla yg pergi dulu?

papa : hoiii... orang nak psycho dia....dia pulakk nak psycho kita balik...dahhhhh... its almost 12, esok tak keje ke?

me : hahahahahahahha...tulaa..sape suruh psycho2... hahahhaha


moral of the story...jangan main psycho2..tak baik...hehehe

7 comments:

anggun99 said...

hehehe.. nasib baik mak imah tak pernah nak psycho2..kalau x gerenti imah guna dialog yg sama jugak..

ms.d said...

imah,
tulaa...skg nih asik kena psycho jerrr....stress okayy..stress!! hahahahaha

Asrul said...

moral of d story, kawen cepat2 :D

nurulbokhari said...

ouh.. i love psychobabble - frou frou.. walaupon takde kena mengena ngan topik awak kali ni.. tapi lagu tu best..
n thanks sha.. next time kalau parents saya nak psiko camtu.. i KNOW wat to answer.. muahahahaha

nurulbokhari said...

asrul~ kawen is not answer to all :P
anngun~saya sokong.. hehehe

ms.d said...

asrul,
kawen can be the answer provided he/she is the one you want to spend your lifetime with...kalau setakat nak kawen sebab orang lain kawen...baik tak payahhh...hehehe

uder,

haa bagus2...get yourself prepared with the answer...hehehehe...

CIMB Loan Gov GLC said...

haih..bile nk update nie? boring la asik blog same jer..