Wednesday, July 30, 2008

life as it is

I’ve been appointed by my design team leader, en.amir hamzah to prepare a report on a new design proposal… and guess what!!!...the report dateline…..this Friday!!!..wahhhhh bagus nyerrr so soon!!...and I just got the brief today!!! Uhuhu…even though I’m used to all the dateline surprises..kadang-kadang..it made me feel sick!...tapi I can still stand the sickness until I finish all the work…hahahaha..normally..lepas submission and if there’s no other datelines…I will take a leave!! Pagi2 antar message kat uder or officemate cakap..”tak larat laa..i’m taking EL today…”..hehehe..kadang2 saje datang office lambat..sbb dah stay up kat office…so, kena la cover balik my tido yg tak cukup…. i’m a bit lucky though..i always have someone to help me out with all the report preparation…someone in my team jugak laa…fresh grad architect…shahnizam!! For this report, we divided the workload..senang skit keje kan??hehehe..en.amir yg suruh mintak tolong shah okayyyy..…takut tak sempat kalau buat sorg2.huhuhu…actually, shah is doing another project which, the dateline yet to confirm…but will be anytime laa…kena ikut client laa…kalau tetiba client cakap…”okay..i nak tengok proposal esok” wahhh memang laaaaa seronok sampai rase nak menangis..hahaha…but don’t worry shah!..kiter tolong menolong okayyyys!!..for cad drawings…dzul as a technical assistant will always be there..dia laahh yg buat cad drawings..hehehe..kadang2 dia suka tolong buat coloring..(bagus zul nih..dia single lagi..ade saper2 berkenan?)…tadi dzul cakap “aishah, sye rase nak demam laa, esok kalau tak larat, sye amik mc yeh” and I said..” dzuuulll!!!..jangan demam skg..tahan duluuu..lepas submit nanti…boleh demam…mase tuu relakss laa puas2..pleaseee pleaseeee…” then dzul said “ingat demam nih bleh tahan2 ker? Hampeh laa awak nih aishah” hahahah…then I said” alaa jangan laa demam dulu…tunggu kejap…2 hari jer lagi!...rabu..khamis…pastu jumaat tuu awak taknak dtg pun takpe..” hehe…haihhhh hopefully he will survive…jgn laa esok tetiba zul takdok....abes laaa...bertambah workload...huhuhu...
There's one time my head designer,en.amir said “I think I wanna learn how to use autoCAD laa…what do u think aishah? If I know how to use autoCAD…I can do it straight, tak payah tunggu org buat…hmmmmmm tapi nanti zul takde keje pulak..i dah buat semua…..tak jadi laa nak belajar cad…hahahaha” and I was….ermm as usual..blurr..tak tau nk reply ape kat en.amir..hahahahhaa

Later in the evening…mum called”dikla, balik nanti beli cake..harini birthday Danish!..then kiter pi straight to kak izan’s (my sis in law) house….amik sarah from her Japanese class dulu..” and I was…ouhh my god!!!.. I totally forgot!!..danish 3 tahun today!!..hehe……then,cepat2 siap2 nak balik umah…ajak intan balik same2 coz tina was a bit busy with work and shah nk tunggu maghrib baru nk balik… …hantar intan kat terminal putra and I went straight home…then after maghrib…pi beli cake, amik sarah and terus pi jumpa danish...my mum and dad belanja Danish at mcdonalds playland nearby their house….bawak cake (classic cheese from secret recipe! Nyum nyum)….. Danish really had fun!...suka dia….atuk and nanni and aunty2 kesayangan dtg bawak dia kuar umah celebrate his 3rd birthday…danish’s dad (my brother) outstation kat PD…so takde laa celebration kat umah..huhuhu..takpe…I’m sure Danish had fun!..nanti aunty dikla beli present yeh….tunggu gaji masuk…hahahaha

Balik from danish’s birthday, I went up straight to my room…switched on my laptop and online yahoo messenger…yay!!..mr.h online!..borak2 and merapu..being a bit self centered with him..then bercerita ngan mr.h kejap…tetiba dia cakap..”okay..saye nk balik” huhhhhh sungguhhhhh hampehh…but me myself pun dah penat..so takpela…but decided to update my blog before crashing the bed…huhu…tengok2 jam dah pukul 2 pagi!!..uwaaa..patut laa penat sangatt...haihh okay..till then

danish n aunty dikla

mummy danish, nanie danish and danish

No comments: