Sunday, July 27, 2008

poor kitten

I found a kitten in front of my parents house on saturday afternoon..
lying down looking so weak... told my dad "pa, kesian laa kucing tuu bawak masuk boleh ker?" then my dad said.."no kitten in my house..no cats in my house..."
wahhhh sungguh strict....i can't do anything though..nk angkat pun takut...i was in the middle of something at that time..nk pi carrefour,beli kain for baju raya with sarah and my mum...
dengan rase kesian..i said to the kitten.."awak duk tidor sini dulu, nanti sat lagi sye bawak masuk..skg nih nk kuar pi shopping kejap.." huhuhuuhu..
i know..i'm not an animal lover plus takut laaa nak angkat that kitten...so biar laa dia baring kat situ dulu.

balik dari carrefour, i saw that kitten dah bangun...duk kat tempat lain plak...tapi baring jugakk..
went to see my dad and he said.."papa dah angkat dah kucing tuu letak dalam bakul..tapi tak tau laa..dia duk dalam bakul ke dah kuar.."
then i said.."ouhh dia dah kuar dari bakul.." was a bit happy...hehehe baik jugak my dad..ingatkan dia memang dah tak kisah...
i went out and look for the kitten...tried to mandikan, sebb badan dia kotor...
sarah said.."kalau takut pegang..pakai laa glove"
ouhhh then i went and look for the glove...huhuhu...jumpa glove..yay!...
mintak tolong sarah teman..hahah memang sangat penakut saye ini..hahaha....
after clean up the kitten...i put him back in the basket...tried to feed him..but he refuse to drink the water...baby lagi, dia tak pandai kot...tried using the syringe...dapat laa dia minum skit...my dad wont allow me to bring the kitten inside the house...so bawak masuk sampai kat depan pintu rumah and i just leave it there in the basket..keep him warm with warm towel...the kitten sleep well..rasenyer laa..hehehe

next day...i went out to buy the kittens milk and food... balik from kedai...nk bagi dia makan....dia tak nak makan and he looks like dying!!..ouhh pity kitten...i'm so sorry..i 've tried my best to feed u..and to keep u alive...but u refuse to eat..and drink..what else can i do...i went upstairs and google on how to take care of dying kittens...
haihhh obviously..bawak pi vet...tapi vet tutup pulak hari ahad....
nothing much i can do.....
sarah said..."i think the kitten dah nazak...." and i thought so..coz dah tak bagi response langsung... i tried to wait sampai dia pass away..tapi tak sampai hati...so i let him go peacefully by himself...i leave the kitten in the basket and went upstairs and google about kittens...tried and search anything that may help me to save the kitten...as i thought...memang tak bleh nk save lagik!..haihhhhhhh...
when i came down...the kitten dah mati....tak bergerak dahh...huhhh kesian dia..
I told my dad and he said.."ouhhh hmm well what else can we do.....let him rest in peace..lets buried him now before it smells...go and bring the kitten to the backyard.."
i dont dare nk bawak the died kitten to the backyard...huhu takuttt... i dont know saper yg angkut that kitten....
i just went upstairs and keep on looking for how to take care of kittens!..hahaha..crazy me... biler turun bawah...saw my dad at the backyard digging the hole and buried the kitten...
my dad told me"u have tried ur best..maybe that is the best way for the kitten and for u.."

huhuhu....i wish i can be a cat lover..but i just dont know how to take care of them..plus kadang-kadang takut laa nk pegang..hahahaha...tp kesiann..aduhhhh sungguh complicated... but yeahhh..that is what happened on my weekends...

eventhough i'm not an animal lover... i still have that kind hearts in me.. at least i have an effort to help the kitten...kan? (trying to convince my self here...)

3 comments:

shafa said...

Sedihnya dekat kitten tue...tak panjang umur dia...byk pahala dapat kl tolong binatang.....InsyaAllah..

Mummy Hanny said...

uh uh... sangat sedih la citer ni ms.D. tapi kelakar that u keep browsing the net for HOW TO TAKE CARE OF SICK KITTEN...

p/s: yup, u re kind!

ms.d said...

hehe..kelakar laa jugak biler pikir2 balik...tapi mase tuu memang duk berangan kitten tuu sure bleh hidup balik kalau bagi minum...yelaa..dah makan..mesti ade tenaga nk bergerak...tapiii..dia tak nak jugakk bergerak....sungguh sedihhh..tak sanggup tengok dia tarik nafas terakhir... :(